Panasztételi szabályzat
Panasztételi szabályzat
az üzemeltető/eladó és az ügyfél/vevő közötti reklamációs feltételek szabályozása (a továbbiakban: „PSZ”)
Bevezető rendelkezések.
- A hausdeco.hu webáruház üzemeltetője (eladója) Ing. František Kašper - PEKA, székhelye Tačevská 33, Bardejov 08501, Slovakia.
- Az online áruház vásárlója (megrendelője) bármely természetes vagy jogi személy, aki elektronikus űrlapot küld el az áruk (termékek vagy szolgáltatások) megrendeléséhez.
- Jelen Panasztételi Szabályzat szabályozza az üzemeltető és az ügyfél közötti jogviszonyt az üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások helyességével és minőségével kapcsolatos panaszok kezelése során.
- Panasztételként a jelen reklamációs eljárás alkalmazásában a vevő által az általa nyújtott áruk vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségre vonatkozó jogot jelent, amely a hibás teljesítés bizonyos jogorvoslatát vagy megtérítését igényli, ill. a szerződés tárgyának elmulasztása.
Panaszkezelési eljárás.
- Jelen szabályzat értelmében a meghatalmazott személy panaszt tehet személyesen, írásban vagy e-mailben.
- A panaszból egyértelműen ki kell derülnie a következő adatoknak:
- a panaszt benyújtó személye adatai (név, vezetéknév, állandó lakcím), • a panasz tárgya, vagy a vásárló kérése,
- kinek szól a panasz,
- a panasz benyújtásának dátuma,
- az ügyfél vagy a Meghatalmazott személy aláírása meghatalmazással együtt.
- A vásárló nevében eljáró meghatalmazott személy e-mailben, faxon vagy írásban történő panasz benyújtása esetén a panaszhoz szükséges csatolni a vásárló képviseletéről szóló meghatalmazást.
- Amennyiben a panasz nem tartalmazza a jelen cikk 2. pontjában felsorolt követelményeket, akkor azt indokolatlannak tekintjük.
- A reklamáció feldolgozásának határideje nem haladhatja meg a reklamáció benyújtásának napjától számított 30 napot. Az eladó a panasz feldolgozásáról írásos dokumentumot állít ki az ügyfélnek.
- A panasz gyakorlásának időpontja a panasz benyújtásának napja. A reklamáció benyújtásának időpontja:
- postai küldemény esetén – a reklamáció ügyfél székhelyére történő kézbesítésének napja) • személyes kézbesítés esetén – a reklamáció másolatán szereplő dátum, amellyel az eladó a kézbesítést visszaigazolja
- e-mailben történő kézbesítés esetén – az a nap, amikor az elektronikus levél a vásárló e mail címére megérkezik.
- Az eladó és a vásárló közötti egyéb, jelen Panaszkezelési Szabályzatban kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra az üzemeltető és az ügyfél között létrejött egyedi szerződések vonatkozó rendelkezései, a hatályos általánosan kötelező jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak, amelyek a Magyar Köztársaság területén érvényesek, ebben a sorrendben.
- Az eladó a jogszabályi előírások és az üzleti környezet változásai miatt bármikor jogosult jelen Panasztételi szabályzatot megváltoztatni, kiegészíteni. Az eladó a Panasztételi Szabályzat aktuális szövegét a honlapján történő közzététellel határozza meg.
A jelen Panaszételi szabályzat 2023.01.01.-én lép hatályba, és teljes mértékben felváltja a korábbi PSZ-t. Az üzemeltető fenntartja a jogot a PSZ előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.
